Alimente "bune" pentru dantura

Alimente „bune” pentru dantura

Cu totii ne dorim o dantura  sanatoasa si frumoasa, dar de asemenea vrem sa ne satisfacem si poftele culinare. Unele alimentele, consumate singure sau in diferite combinatii, pot crea probleme dintilor, in timp ce altele sunt chiar indicate, fiind benefice organismului.

Se spune ca ceea ce mananci iti va reflecta sanatatea interioara, anumite alimente fiind considerate “bune” pentru intregul organism si mai ales pentru dantura :

  • Merele, piersicile si fructele in general cresc fluxul salivar care impiedica formarea cariilor si protejaza mai bine dintii de atacurile acide.
  • Conopida, castravetele si restul legumelor maresc cantitatea de saliva care se formeaza si ajuta la mentinerea curata si sanatoasa a danturii.
  • Branza, laptele, iartul sunt bogate in proteine, calciu, fosfor si creeaza o bariera de protectie impotriva atacurilor acide din cavitatea bucala.
  • Semintele de susan ajuta la indepartarea tartrului.
  • Pestele contine calciu si vitamina D, nutrienti necesari pentru sanatatea intregului organism si indeosebi a danturii.
  • Ciupercile inhiba formarea florei bacteriene la nivelul dintilor.
  • Ceapa ajuta la reducerea numarului de bacterii care duc la pierderea dintilor.
  • Ananasul ajuta la eliminarea naturala a petelor de pe dinti.
  • Ceaiul verde si cel negru contin o substanta numita polifenol, care interactioneaza cu placa dentara. Astfel se produce inactivarea bacteriilor, inhiband cresterea lor si protejand dintele de atac acid. Pe langa apa folosita la igienizarea zilnica a dintilor prin periajul dentar, o ceasca de ceai consumata zilnic poate fi o sursa importanta de fluor.

Retineti, prevenirea formarii cariilor sau deteriorarii danturii reprezinta cel mai bun tratament pentru un zambet frumos si sanatos!

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cauta pe site

+